Σάββατο 18 Μαΐου 2019

Ικεσίες στη Θεά Εξουσία παλαιόθεν


του κατέχοντος…
Θεά μου Μεγαλόπρεπη, Ωραία Εξουσία,
για μένα η ανώτερη, η μέγιστη Αξία!
Παράκληση θερμότατη σε Σένα απευθύνω,
του Οίκου Σου Αρχιερεύς παντοτινός να μείνω.

Με τους δικούς μου ιερείς να Σε υμνολογούμε
και οι πιστοί μου οπαδοί να Σε δοξολογούνε.
Θεά μου Συ, Ατέρμονη, αιώνες Λατρεμένη,
χωρίς Εσένα, νόημα στη ζήση μου δε μένει.

του επιδιώκοντος…
Θεά μου Ακριβοθώρητη, Ακμαία Εξουσία,
ως ταπεινός ικέτης Σου, ζητώ την ευκαιρία
στα δώματά Σου να βρεθώ, να Σε υπηρετήσω,
τον χρυσοφόρο Οίκο Σου σεμνά να ευπρεπίσω.

του ολίγα ελπίζοντος…
Θεά μου Δυσανάβατη, Γενναία Εξουσία,
με τις μικρές δυνάμεις μου κάνω κι εγώ θυσία
και μία θέση καρτερώ στο λαμπερό Ναό Σου,
απλός διεκπεραιωτής, μικρός ιερουργός Σου.

του αφελούς…
Θεά μου Αναπόφευκτη, χιλιοχρωματισμένη,
από δυνάστες και τρελούς πολυδυσφημισμένη,
νά ’σουν Θεά πραγματική με άπειρη σοφία,
να μη χωρούν στον Οίκο Σου αχρείοι με λοφία!

Άλλο θα είχες όνομα, σωστό για μια Οσία,
με νόημα ανθρώπινο, αληθινή αξία.
Θα ήσουν η ευώνυμη η Θεία Ενουσία
και όχι η δυσώνυμη η έξω απ’ την Ουσία!

8 σχόλια:

  1. Πω πω Άρη μου! εντάξει αγαπητέ φίλε, είναι μερικές φορές, που στέκομαι στα ποιήματά σου με σεβασμό ιδιαίτερα προβληματισμένος από τη θεματολογία τους.
    Πόσο μάλλον αν συνοδεύονται απ τον ποιητικό σου λόγο, τη ρίμα σου, το μέτρο, το ρυθμό.
    Αυτή η προσέγγιση ποιητικά στην "Εξουσία" θα μπορούσε να θεωρηθεί ύψιστη πνευματική προσέγγιση.
    Καλησπέρα αγαπητέ φίλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ζήτημα της εξουσίας με έχει απασχολήσει, είτε άμεσα είτε έμμεσα, σε περισσότερα από 25 δημοσιευμένα ποιήματά μου. Είναι τόσο μεγάλο αυτό το ζήτημα και δίνει τακτικά ερεθίσματα.
      Δεν ξέρω πόσοι έχουν συνειδητοποιήσει την ετυμολογία τής λέξεως εξ-ουσία...
      Σ’ ευχαριστώ πολύ, Γιάννη.

      Διαγραφή
  2. Ευφυέστατη σύλληψη! Καθείς και η προσευχή του λοιπόν. Με αυτή του "αφελούς" στο τέλος, να είναι η πιο έντιμη και ανυστερόβουλη, γι' αυτό και ενδεχομένως να μην εκπληρωθεί ποτέ.
    Εν όψει εκλογικών αναμετρήσεων, νομίζω πως είναι ό,τι πιο εύστοχο και ποιοτικό, έχω διαβάσει.
    Την καλησπέρα μου Άρη και καλά κουράγια να έχουμε με την τόση προεκλογική ηχορρύπανση, ένθεν και ένθεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θυμάμαι πολλές εκλογικές αναμετρήσεις και πάντα ήταν φαινόμενα άξια μελέτης: Η αγωνία τού κατέχοντος που μετέρχεται πολλά αθέμιτα μέσα για να την διατηρήσει, η ανυπομονησία του επίδοξου αντικαταστάτη, οι προσδοκίες των λοιπών και βέβαια οι συμπεριφορές των ψηφοφόρων.
      Σ’ ευχαριστώ πολύ, Μαρία.

      Διαγραφή
  3. Όσο θα υπάρχει η γιορτή "του Αφελούς" (που πλησιάζει), τόσο θα υπάρχει κι η θεά Εξουσία.. Μοναδικά δοσμένη όπως πάντα η επικαιρότητα, μέσα από την πένα σου, Άρη μου. Καλή σου Κυριακή 🌸

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ, Πέτρα.
      Στην προηγούμενη ανάρτηση κατέληγα:
      «Οι οπαδοί αδημονούν να βγάλουνε πρωταθλητή
      σε θλιβερή αρένα,
      όπου με ζήτω και κραυγές αναζητούν το νικητή.
      Κι ας ξέρουνε το ψέμα».

      Διαγραφή