Παρασκευή 29 Απριλίου 2022

Προς την αποδοχή

 
Με ρίξανε μέσα στο φόβο και με φορτώσανε γερά,
καμιά εξηνταριά οκάδες, και μου στραβώσαν τα πλευρά.
Πήγα να βγάλω μια φωνούλα, λίγο να διαμαρτυρηθώ,
με χαρατσώσανε αμέσως και τώρα γρόσια τούς χρωστώ.

Σαν είδανε σε λίγους μήνες πως πήγαινα για πεθαμό,
μου βγάλαν είκοσι οκάδες, πιο γρήγορα να περπατώ.
Πήρα μι’ ανάσα ο καημένος, αλαφρωθήκαν τα πλευρά,
μα φάρμακο φτηνό δε βρήκα να μη με σφάζουν τα νεφρά.

Πέρασε χρόνος, και η πλάτη μοιάζει γεφύρι τοξωτό,
έχω κοντύνει απ’ το βάρος και προς το έδαφος κοιτώ.
Ο φόβος έγινε σκιά μου, πόσο θα πάει μακριά;
Ξεθωριασμένα μες στη μνήμη παλιά μου χρόνια ηρωικά.

Μα ήρθε μέρα και μου βγάλαν ακόμα μια εικοσαριά,
πήρα τ’ απάνω μου αμέσως, καλύτερα και τα νεφρά.
Ακόμα είκοσι οκάδες απόμειναν να κουβαλώ,
μα τά ’χω πλέον συνηθίσει. Και λέω και δόξα τω θεώ!...

(Από την ιδέα ενός παλιού παραμυθιού)

6 σχόλια:

  1. Καλησπέρα αγαπητέ μου φίλε και δάσκαλε. Μια ακόμα ποιητική σου δημιουργία με πολλούς συμβολισμούς.
    Χρόνια Πολλά Άρη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με το Γιάννη. Εξαιρετικό το πόνημά σου, με ξεκάθαρους συμβολισμούς (είδες, Γιάννη, όταν οι συμβολισμοί βγάζουν μάτι, τους ξεχωρίζω και εγώ). Μου αρέσει ο τρόπος που γράφεις.
    Να έχεις έναν όμορφο, δημιουργικό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη.
      Ναι, οι συμβολισμοί πρέπει να είναι ευδιάκριτοι. Αλλά αυτό μάλλον σπανίζει στην ποίηση του 20ου αιώνα και του 21ου. Σαν να είχε γίνει κανόνας το δυσνόητο και το σκοτεινό.
      Ευχαριστώ και για τον καλό λόγο. Εύχομαι κι εγώ έναν ωραίο Μάιο, αγαπητή φίλη!

      Διαγραφή
  3. ... ν'αμαι πάλι... να αφήσω λίγες σκέψεις, εδώ, και για όλα τα "άνωθεν" που δεν ...δέχονταν απόψεις...!!!
    πάντα απολαμβάνω την δυαδική παρουσία έμπνευσης και ρυθμού, αγαπητέ μου 'Αρη ... και τουτη την ώρα ...πήρε φόρα και η θέρμανση αφού ο Μάης προσποιείται ότι είναι ...Νοέμβρης ίσως και Δεκέμβρης... Σας ασπάζομαι εγκάρδια... Υιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!
      Αρκετές φορές η προσπάθεια αναζήτησης του ρυθμού προκαλεί το άνοιγμα κι άλλου δρόμου στην αρχική έμπνευση, και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον και παραγωγικό.
      Στέλνουμε τους χαιρετισμούς μας στη μακρινή 2η πατρίδα!

      Διαγραφή